حج فاطمی


گردیدن به دور خانه خدا نشاندهنده این است که به غیر از خدا گرد دیگری نگردید در طواف حرم خدا که نشانه عشق به خداست دل از دیگران تهی کنید. جان را از خوف غیر حق پاک سازید. امام خمینی (ره)

سوره قرآن
شهدای گرانقدر کاروان
پخش زنده حرم
طبقه بندی موضوعی

۶ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

موضوع ختم کامل قرآن در ایام تمتع از جمله برنامه هایی است که بعثه مقام معظم رهبری آن را دنبال می کند. این برنامه در همه کاروان ها از ابتدای ورود تا زمان بازگشت زائران به کشور اجرا می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی، مدیرکل آموزش معاونت فرهنگی بعثه‌ مقام معظم رهبری  ضمن تشریح برنامه های فرهنگی ابعثه مقام معظم رهبری برای ایام تمتع گفت: یکی از برنامه های قرآنی معاونت فرهنگی بعثه حفظ سوره های منتخب است که 5 سوره انتخاب شده و در ایران به زائران اعلام می شود و بعد از ایام تشریق (11، 12 و 13 ذی الحجه)  روحانیون کاروان ها با کمک یاوران هر کاروان،  به شکل شفاهی آزمون حفظ را از زائران به عمل می آورند.

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: موضوع ختم کامل قران در ایام سفر از دیگر برنامه هایی است که بعثه مقام معظم رهبری آن را دنبال می کند و این برنامه  در همه کاروان ها از ابتدای ورود تا زمان بازگشت زائران به کشور، در مکه و مدینه اجرا می شود.

برپایی محفل قرائت، انس و تفسیر قران از دیگر برنامه هایی بود که وی به ان اشاره کرد و افزود: روزانه به شکل میانگین 4 جلسه محفل انس با قران در اقامتگاه های زائران برگزار می شود. همچنین برپایی جلسات و حلقه های قرآنی زائران ایرانی و قرائت قاریان ممتاز کشور که امسال به حج تمتع اعزام می شوند  در مسجد الحرام و مسجد النبی نیز در دستور کار قرار دارد و طبق سنوات گذشته اجرا می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۴ ، ۰۸:۲۷
رسول برنگی

پایگاه اطلاع‌رسانی حج به منظور دسترسی آسانی و راحت، زائران، مدیران روحانیان کاروان‌های حج تمتع، عمره و عتبات، امکان آموزش مکالمه رایگان زبان عربی را فراهم کرد.

1437295443997_BC18489G001(1).gif

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، حجت‌الاسلام روزبه برکت‌رضایی مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی بعثه مقام معظم رهبری از بروز رسانی بخش آموزش مکالمه عربی برای زائران، مدیران روحانیان کاروان‌های حج، عمره و عتبات خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت آموزش مکالمه عربی در میان کارگزاران حج و زیارت، حجاج و زائران عتبات عالیات، بخش مکالمه عربی برای معرفی منابع آموزش مکالمه عربی کارگزاران حج و زیارت به صورت رایگان فراهم شد.

او با بیان این‌که کارگزاران حج و مسؤولان فرهنگی هتل‌ها برای ارتباط بیشتر با عوامل بومی هتل‌ها باید مسلط به مکالمه زبان عربی باشند، افزود: کاربران می‌توانند براحتی با پشتکار و تمرین و استفاده از منابع آموزشی در مدت کوتاهی توانایی لازم را در این زمینه کسب کنند.

مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی بعثه مقام معظم رهبری، اظهار کرد: افزون بر فراهم کردن کتاب‌های آموزش عربی، فیلم صوتی آموزشی از استاد «حسن حکیم؛ العربیه المعاصره فی التحدث و المحادثه» در این سایت قرار داده شده است و متقاضیان عزیز می‌توانند از این امکانات به خوبی بهره بگیرند.

وی افزود: این فیلم آموزشی در ۷ حلقه و ۶۸ جلسه آموزشی گردآوری شده است که امکان دریافت فایل صوتی و پخش آنلاین آن برای کاربران به نشانی (http://hajj.ir/535) وجود دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۴ ، ۰۸:۱۲
رسول برنگی

سازمان حج و زیارت راهنمای سفر زیارتی حج تمتع 94

شامل دانستنیهای ضروری حجاج را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، کتابچه راهنمای سفر زیارتی حج تمتع سال 94 شامل دانستنیها و نکات ضروری قابل استفاده برای زائران حج تمتع امسال به همت روابط عمومی سازمان حج و زیارت منتشر شد.

این گزارش می افزاید : کتابچه راهنمای سفر زیارتی حج تمتع 94 توضیحاتی در خصوص هزینه سفر، هشدارهایی در خصوص به همراه داشتن مواد مخدر، امنیت در سفر، خدمات بهداشتی و درمانی به زائران ، بیمه زائران، تدارکات و تغذیه در حج، اسکان و حمل و نقل زائران در سفر معنوی حج، خدمات امداد و راهنمایی زائران و طرح قربانی را در اختیار زائران حج امسال قرار می دهد.

نکات و تذکرات در خصوص خرید سوغات در عربستان و نحوه تماس با ایران و فهرستی از شماره تلفنهای ضروری برای زائران از دیگر بخش های این کتابچه راهنما می باشد.

گفتنی است نقشه اماکن متبرکه شهرهای مقدس مکه مکرمه و مدینه منوره در بخش انتهایی این کتابچه آورده شده است.

علاقمندان می توانند این کتابچه راهنما را از لینک ذیل دانلود نمایند.

راهنمای سفر زیارتی حج تمتع 94 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۴ ، ۰۸:۰۶
رسول برنگی

تمامی محصولات مکتوب حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در سی سال گذشته به صورت تمام متن و آنلاین و رایگان در اختیار کاربران اینترنتی و زایران خانه خدا قرار گرفته است.

مدیر پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری افزود: هم‌اینک فایل pdf و فایل قابل دریافت در تلفن همراه با فرمت اندروید تمامی کتاب‌ها و محصولات فوق در پایگاه حج بارگذاری شده است.

تمامی کتاب‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت به صورت نرم افزار تهیه و در مراکز مشعر در سراسر کشور قابل تهیه است. دریافت رایگان این نرم افزارها در پایگاه حج به نشانی (hajj.ir/۵۲۷) نیز امکان پذیر است.

کتابخانه حج به عنوان بزرگترین کتابخانه تخصصی حج و زیارت در فضای مجازی به نشانی (lib.hajj.ir) به صورت رایگان در اختیار تمامی علاقه‌مندان و زائران خانه خدا و عتبات عالیات است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، همزمان با فراگیر شدن آموزش‌های زایران حج تمتع در سراسر کشور، پایگاه اطلاع رسانی بعثه‌ مقام معظم رهبری کتابخانه تخصصی ـ دیجیتالی حج فعالیت خود را افزایش داد؛ این کتابخانه تمامی محصولات مکتوب حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در سی سال گذشته را به صورت تمام متن و آنلاین و رایگان در اختیار کاربران اینترنتی و زایران خانه خدا قرار داده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۴ ، ۰۷:۵۵
رسول برنگی
پادشاه عربستان رسما فرودگاه جدید مدینه منوره را افتتاح کرد.
فرودگاه جدید مدینه منوره در زمینی به زیربنای چهار میلیون متر مکعب احداث شده است که به گفته مقامات سعودی به افزایش سطح خدمات رسانی به مسافران کمک می کند.
ظرفیت جذب مسافر در فرودگاه بین المللی جدید مدینه منوره، در مرحله نخست، هشت میلیون نفر، در مرحله دوم، هجده میلیون نفر و در مرحله سوم که بالاترین ظرفیت آن است، که از چهل میلیون نفر فراتر خواهد رفت.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۴ ، ۰۷:۴۶
رسول برنگی

اجرای نمادین اعمال حج در جلسه آموزش متمرکز

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه در جلسه آموزش متمرکز اعمال حج به صورت نمادین اجرا می‌شود، گفت: این جلسه در نیمه دوم مردادماه در مراکز استان‌ها  برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، حجت‌الاسلام حمید احمدی درباره آموزش متمرکز زائران خانه خدا گفت: آموزش متمرکز زائران حج تمتع یک جلسه و در دهه دم ماه شوال مصادف با نیمه دوم مردادماه برگزار می‌شود.

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری افزود: این جلسه برای آمادگی روحی و ذهنی حجاج برگزار می‌شود که در آن اعمال حج به صورت نمادین اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین برای توجیه مباحث حراستی و امنیتی کشور میزبان این جلسه در شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها برگزار می‌گردد.

احمدی با بیان اینکه آموزش متمرکز برای تهرانی‌ها در استادیوم 12 هزار نفری آزادی در روز شهادت امام صادق(ع) انجام می‌شود، گفت: این جلسات اغلب در مراکز ورزشی و فضاهای عمومی صورت می‌گیرد.

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه جلسات ویژه در ماه‌مبارک رمضان برای زائران حج تمتع در حال اجراست، گفت: حضور در این جلسات الزامی نیست ولی برای آمادگی معنوی زائران بسیار مفید است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۹۴ ، ۱۲:۵۸
رسول برنگی