حج فاطمی


گردیدن به دور خانه خدا نشاندهنده این است که به غیر از خدا گرد دیگری نگردید در طواف حرم خدا که نشانه عشق به خداست دل از دیگران تهی کنید. جان را از خوف غیر حق پاک سازید. امام خمینی (ره)

سوره قرآن
شهدای گرانقدر کاروان
پخش زنده حرم
طبقه بندی موضوعی

۳۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۴ ، ۱۷:۵۴
رسول برنگی
تجربیات وحدت بخش ملت ایران در حج منتقل شود
ضرورت توجه به ابعاد اجتماعی و فردی حج
رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار دست اندرکاران و کارگزاران حج و سفرهای عتبات، حج را ضامن "تداوم اسلام" و مظهر "وحدت و عظمت" امت اسلامی خواندند و با تأکید بر توجه همزمان به ابعاد اجتماعی و فردی این فریضه بزرگ، انتقال تجربیات وحدت بخش ملت ایران در کنگره عظیم حج را موجب همبستگی، همدلی و اقتدار بیشتر امت اسلامی برشمردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری،حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار دست اندرکاران و کارگزاران حج و سفرهای عتبات، حج را ضامن "تداوم اسلام" و مظهر "وحدت و عظمت" امت اسلامی خواندند و با تأکید بر توجه همزمان به ابعاد اجتماعی و فردی این فریضه بزرگ، انتقال تجربیات وحدت بخش ملت ایران در کنگره عظیم حج را موجب همبستگی، همدلی و اقتدار بیشتر امت اسلامی برشمردند.

ایشان با اشاره به خصوصیات بی نظیر حج نسبت به سایر فریضه های اسلامی افزودند: حج دو جنبه متفاوت فردی و اجتماعی دارد که رعایت هر دو جنبه در سعادت دنیوی و اخروی حجاج و ملتهای مسلمان، تأثیر استثنایی دارد.

رهبر انقلاب، زیارت خانه خدا و مناسک حج را، فرصتی بی نظیر برای تطهیر روح، نزدیکی به پروردگار و فراهم کردن توشه تمامی عمر دانستند و خطاب به زائران خانه خدا افزودند: تک تک اعمال حج را قدر بدانید و روح و جانتان را در سرچشمه این نعمت بزرگ، پاکیزه و سیراب کنید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۰۳
رسول برنگی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۴۸
رسول برنگی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۲۰
رسول برنگی

قابل توجه زائرین محترم

نتیجه تصویری برای ایرانسل

جهت دریافت سیم کارت ایرانسل به آدرس زیر مراجعه فرمائید:

خیابان ولیعصر(عج) بالاتر از توانیر نبش کوچه شفق پلاک 2361 طبقه اول واحد 4

تلفن تماس : 88662796  داخلی 101

نمایندگی ایرانسل

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۴۲
رسول برنگی

شرایط بهره‌مندی زائران حج تمتع از

پوشش بیمه تکمیلی

اعلام شد


شرایط بهره‌مندی زائران حج تمتع از پوشش بیمه تکمیلی اعلام شد

زائران حج تمتع امسال می توانند علاوه بر پوشش بیمه مکمل پایه که به همه زائران ارائه می گردد، تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گیرند.

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، زائران اعزامی به حج تمتع که همگی تحت پوشش بیمه قرار می گیرند، می توانند علاوه بر بهره‌مندی از پوشش بیمه مکمل پایه که به همه زائران ایرانی حج تعلق می گیرد، از پوشش بیمه تکمیلی زائرین که در دو طرح به آنان ارائه می گردد، بهره مند شوند.

لازم بذکر است پوشش بیمه تکمیلی زائران یک پوشش اختیاری است که زائران عزیز حج تمتع می توانند با هماهنگی مدیران محترم کاروان های حج و مراجعه به هریک از نمایندگی های شرکت بیمه ایران در سراسر کشور و پرداخت حق بیمه بصورت نقدی نسبت به خرید بیمه نامه آن اقدام نمایند.

لازم به توضیح است پوشش بیمه تکمیلی زائرین در قالب دو طرح به زائران حج تمتع ارائه می گردد که زائران عزیز برای بهره‌مندی از طرح شماره یک مبلغ 276 هزار ریال و برای طرح شماره دو مبلغ 404 هزار ریال پرداخت می کنند.

لیست تعهدات بیمه گر به زائران حج تمتع برای بیمه مکمل پایه و همچنین طرح اول و دوم بیمه تکمیلی زائرین در جدول زیر ارائه شده است.

شایان ذکر است در راستای رفاه و آسایش حجاج، کلیه زائران اعزامی به حج تمتع از 48 ساعت پیش از اعزام  تا 72 ساعت پس از بازگشت به کشور تحت پوشش خدمات و تعهدات بیمه ای (بیمه مکمل پایه) قرار می گیرند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۴ ، ۰۹:۲۴
رسول برنگی

ویزای همه زائران مدینه قبل صادر شد

رئیس سازمان حج و زیارت در توضیح ویژگی های حج امسال گفت: امسال در راستای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل 67 قلم از اقلام تدارکاتی حج از داخل کشور تأمین‌ می شود و امسال و سال گذشته در حج 300 درصد افزایش تأمین‌ اقلام تدارکاتی از داخل کشور صورت گرفته است.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مهندس سعید اوحدی صبح (پنجشنبه) در برنامه پیک بامدادی رادیو ایران ضمن تکذیب شایعه کاهش سهمیه حجاج ایرانی گفت: بر اساس مصوبه سازمان کنفرانس اسلامی سهمیه حجاج کشورها یک هزارم جمعیت آن ها است که البته در دو سه سال گذشته به دلیل اجرای طرح توسعه مسجدالحرام سهمیه حج همه کشورهای اسلامی کاهش یافته است.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص روند صدور ویزای زائران حج بیان کرد: خوشبختانه تاکنون روادید کلیه زائران مدینه قبل صادر شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۴ ، ۰۸:۴۱
رسول برنگی

دارو بدون نسخه پزشکی برای حجاج جرم محسوب می‌شود

مرعشی با بیان اینکه داشتن دارو بدون نسخه پزشکی جرم محسوب می‌شود، اظهار داشت: امسال مقررات کشور عربستان تغییرکرده و دستورالعمل جدید داده اند که تمام زائرانی که دارو استفاده می کنند باید نسخه تایید شده پزشک به همراه داشته باشند بنابراین توصیه اکید داریم که این قانون از سوی زائران رعایت شود که در فرودگاه مدینه و جده‌ دچار مشکل نشوند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، دکتر سیدعلی مرعشی، رییس مرکز پزشکی حج و زیارت با حضور در برنامه "امشب" به برخی از مسائل پزشکی مرتبط با تمتع اشاره داشت و گفت: حدود 4 میلیون زائر از کشورهای مختلف با بیماریهای مختلف در کنگره بزرگ حج شرکت می کنند که فضا در مکه و مدینه محدود است و تماس های افراد با یکدیگر نزدیک و احتمال انتقال بیماری وجود دارد.

وی ادامه داد: ما به زائران رعایت بهداشت فردی و جمعی در فضای عمومی مکه و مدینه، شستشوی مداوم دست‌ها، استفاده از سجاده شخصی را انجام دهند که این به سلامت زائران کمک خواهد کرد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۴ ، ۰۸:۳۴
رسول برنگی

تشریح ویژگی های حج 94 / افزایش 25 درصدی کیفیت اسکان همراه با کاهش 5 درصدی هزینه ها، افزایش 20 درصدی پزشکان زن، افزایش پروازهای مدینه قبل به 62 درصد پروازها، دریافت هزینه های سفر در دو قسط


تشریح ویژگی های حج 94 / افزایش 25 درصدی کیفیت اسکان همراه با کاهش 5 درصدی هزینه ها، افزایش 20 درصدی پزشکان زن، افزایش پروازهای مدینه قبل به 62 درصد پروازها، دریافت هزینه های سفر در دو قسط
رئیس سازمان حج و زیارت کشور در جوار بارگاه ملکوتی ثامن الائمه(ع) در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد مقدس با بیان اینکه حج راه دستیابی به اقتدار معنوی است، به تشریح ویژگی های حج تمتع امسال پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت از مشهد مقدس، سعید اوحدی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند اقتدار سیاسی و اقتصادی جزو ضروریات یک کشور است اما مهمتر از همه اینها اقتدار معنوی است و دستیابی به این اقتدار از طریق حج محقق می‌شود.
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: راه دستیابی به اقتدار معنوی استفاده از ظرفیت‌های حج است و برنامه‌های سازمان حج با نقشه راه مقام معظم رهبری انجام می‌شود.
اوحدی بیان کرد: در کارگروه‌های سازمان حج و زیارت مشخص شد که هر فعالیتی برای رفاه زائر انجام می‌شود برای دستیابی به اقتدار معنوی است. امروز توانسته‌ایم به نحو مناسبی در جهت احقاق حقوق زائران قدم برداریم.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۴ ، ۰۸:۲۸
رسول برنگی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۴ ، ۲۰:۰۳
رسول برنگی