حج فاطمی


گردیدن به دور خانه خدا نشاندهنده این است که به غیر از خدا گرد دیگری نگردید در طواف حرم خدا که نشانه عشق به خداست دل از دیگران تهی کنید. جان را از خوف غیر حق پاک سازید. امام خمینی (ره)

سوره قرآن
شهدای گرانقدر کاروان
پخش زنده حرم
طبقه بندی موضوعی

موضوع ختم کامل قرآن در ایام تمتع از جمله برنامه هایی است که بعثه مقام معظم رهبری آن را دنبال می کند. این برنامه در همه کاروان ها از ابتدای ورود تا زمان بازگشت زائران به کشور اجرا می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی، مدیرکل آموزش معاونت فرهنگی بعثه‌ مقام معظم رهبری  ضمن تشریح برنامه های فرهنگی ابعثه مقام معظم رهبری برای ایام تمتع گفت: یکی از برنامه های قرآنی معاونت فرهنگی بعثه حفظ سوره های منتخب است که 5 سوره انتخاب شده و در ایران به زائران اعلام می شود و بعد از ایام تشریق (11، 12 و 13 ذی الحجه)  روحانیون کاروان ها با کمک یاوران هر کاروان،  به شکل شفاهی آزمون حفظ را از زائران به عمل می آورند.

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: موضوع ختم کامل قران در ایام سفر از دیگر برنامه هایی است که بعثه مقام معظم رهبری آن را دنبال می کند و این برنامه  در همه کاروان ها از ابتدای ورود تا زمان بازگشت زائران به کشور، در مکه و مدینه اجرا می شود.

برپایی محفل قرائت، انس و تفسیر قران از دیگر برنامه هایی بود که وی به ان اشاره کرد و افزود: روزانه به شکل میانگین 4 جلسه محفل انس با قران در اقامتگاه های زائران برگزار می شود. همچنین برپایی جلسات و حلقه های قرآنی زائران ایرانی و قرائت قاریان ممتاز کشور که امسال به حج تمتع اعزام می شوند  در مسجد الحرام و مسجد النبی نیز در دستور کار قرار دارد و طبق سنوات گذشته اجرا می شود.

احمدی در ادامه با اشاره به برنامه های ویژه این معاونت برای زائران فرهیخته گفت: در تقسیم بندی ما آن دسته از زائرانی که دارای تحصیلات بالاتر از لیسانس هستند به عنوان زائران فرهیخته شناخته و شناسایی می شوند که معاونت فرهنگی برنامه ها و دوره های آموزشی ویژه ای را برای آنها طراحی و پیش بینی کرده است.

یاوران حجاج نیز با توجه به این که در اردوهای فرهنگی زائران، به عنوان مسئولان اجرایی برنامه ها شناخته شده و همچنین زائران نیازمند در کاروان خود را یاری می کنند، آموزش های خاصی می بینند که در حال حاضر قریب به 5 هزار زائر داوطلب در این رابطه توجیه شده اند تا در ایام حج کمک حال زائران و مسئولان کاروان ها باشند.

وی افزود: جلسات آموزشی ویژه بانوان نیز با حضور یک متخصص امور بهداشت بانوان و دو نفر از معینه های حج  برای بانوان زائر در سطح استان های مختلف کشور برگزارمی شود .             

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: زائران علاقمند به  شرکت در طرح بزرگ قرآنی باید کلمه "رمضان" را به سامانه 3000828881 ارسال  کنند تا شماره جزء آنها برایشان ارسال شود.

همچنین زائران حج تمتع می توانند با مراجعه به سامانه زائر به نشانی zaer.hajj.ir  و نصب نرم افزار کلاس با درج کدملی خود در محل نام کاربری و رمز عبور از کلاس ها استفاده کنند.

شایان ذکر است عملیات اعزام زایران ایرانی به حج تمتع از اول شهریورماه آغاز می‌‌شود که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است در سال جاری بیش از 64 هزار ایرانی به سرزمین وحی جهت انجام مناسک حج تمتع اعزام شوند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۳۱
رسول برنگی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی